اخبار داخلی, مصاحبه
شماره: 2593
1391/12/21 - 11:54
سلول درمانی سوختگی در فاز تحقیقاتی است

مسئول کلینیک پوست رویان گفت: تحقیقات برای سلول درمانی سوختگی طی دو کار تحقیقاتی انجام شده است که هر دو مرحله هنوز عمومی نشده و در فاز تحقیقاتی است.

 

به گزارش بنیان، زهرا عروجی ، پزشک سلولی و مسئول کلینیک پوست رویان افزود: یکی از این تحقیقات برای درمان بیمارانی صورت می گیردکه دچارسوختگی مزمن شده اند در این نوع سوختگی، پوست قسمت وسیعی از بدن از دست می رود و بیمار نمی تواند دهنده خوبی برای خودش باشد . در این شرایط  نیاز به جایگزین های پوست وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: برای سلول درمانی این نوع سوختگی، از قسمتهای سالم بدن شخص سوخته، پوست برداشته و در شرایط آزمایشگاهی کشت داده و سپس به منطقه سوخته تزریق شد.

 وی با اشاره به این که این طرح نیاز به کارهای تکمیلی دارد ،ادامه داد: در گام نخست توانستیم تا حدودی پوست را ترمیم کنیم اما بدشکلی محل سوختگی کاملا از بین نرفت. و ما به فکر اصلاح بستر یا نوع سلول فرآوری شده هستیم.

مسئول کلینیک پوست رویان خاطر نشان کرد: دومین فاز تحقیقات را با همکاری مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی برای درمان سوختگی حاد آغاز کرده ایم. در این کار تحقیقاتی از سلول های جنینی برای ترمیم پوست افرادی که سوختگی در آن ها ایجاد شده است، استفاده خواهیم کرد .

عروجی تصریح کرد: هر دو روش سلول درمانی، تحقیقاتی است و مسلما نیاز به مطالعه طولانی تر و ایجاد امکانات بیشتر دارد. اما می تواند برای درمان سوختگی که در کشور ما بسیار شایع است ، امیدبخش  باشد .

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved